Istanbul dag 2/ Istanbul day 2

27 oktober 2020 - Brussel, België

Hey Tourkey-Turkey reiziger.

Vandaag ben ik wat later opgestaan ik heb mijn ontbijt genomen. Omdat het ontbijt in Turkije zout is, heb ik eieren,tomaten,olijven,brood, komkommer,worst en kaas gegeten. Het was heerlijk! Na het eten ben ik naar de Yerbatan Cisterne gegaan. Het is een wateropslagplaats die tussen 532 en 542 is aangelegd voor het paleis van de Byzantijnse Keizer Justinianus. Het is daar echt heel mooi. Na het bezoeken van de Yerbatan Cisterne ben ik naar de Grote Bazar gegaan. Pas op laat je niet doen. De turkse verkopers zullen je alles willen verkopen, maar hun spullen zijn meestal duur en van slechte kwaliteit. Ze willen alleen je geld, blijf er dus niet te lang. Ik ben dan gaan eten. Ik heb een heerlijke Iskener gegeten. Het is een gerecht op basis van vlees, stukjes brood, tomatensaus en boter. Echt een aanrader! Ik heb na het eten zoals gisteren een vapur genomen, maar deze keer ben ik naar Kinaliada een van de 9 turkse prinseneilanden gegaan. Het licht in de zee van Marmara. Ik heb daar echt genoten van de zon, het strand en de zee. Ik heb ook een Armeense wijk bezocht. Ze spreken daar frans ik was er echt van verschoten. Echt een leuke dag! Ik ben dan terug naar mijn hotel gegaan en een Kebab gegeten. Ik ga morgen en overmorgen niet posten. Ik moet werken met andere studenten van hier, ik kan dus niks over Istanbul tonen, maar ik zal nog enkele leuke adressen proberen te geven. Güle Güle

Hey Tourkey-Turkey traveler.Today

Today I got up a bit later and took my breakfast. Since breakfast in Turkey is salty, I ate eggs, tomatoes,olives, cumcumber, bread, sausage, and cheese. It was delicious! After dinner I went to van Yerbatan Cistern. It is a water storage place built between 532 and 542 for the palace of the Byzantine Emperor Justinian. It is really beautiful there. After visiting the Yerbatan Cistern I went to Grand Bazar. Don't let it stop you. I will sell Turkish ones, but their stuff is usually expensive and of poor quality. They just want your money, so don't stay too long. I then went to eat. I ate a delicious Iskener. It is a dish based on meat, pieces of bread, tomato sauce and butter. Really recommend! I took a vapur after dinner like yesterday, but this time I went to Kinaliada one of the 9 turkish princes' islands. The light in the sea of ​​Marmara. I really enjoyed the sun, the beach and the sea there. I also visited an Armenian quarter. They speak French there, I was really surprised of it. A really fun day! Then I returned to my hotel and ate a Kebab. I'm not going to post tomorrow and the day after. I have to work with other students from here, so I can't show anything about Istanbul, but I will try to give some nice addresses. Güle Güle

turc

bata

yer Yerbate Cisternes

gb2

gb Grote Bazar

vapur zicht vanuit de vapur